Ми продовжуємо спостереження за перебігом виборчого процесу та аналіз офіційних матеріалів Центральної виборчої комісії. У цій статті нами буде розглянутий гендерний склад виборчих комісій по всій Україні.
Згідно з офіційними даними ЦВК, станом на 00-00-07 7 вересня 2014 року сформовано всі окружні виборчі комісії по регіонах, в яких планується проведення виборів. Дані щодо складу ОВК опубліковані на офіційному сайті. Згідно з офіційними даними, загалом сформовано 213 окружних виборчих комісій загальною чисельністю 3823 членів.
Для вивчення гендерного складу комісій дані з сайту ЦВК було скопійовано на локальні ресурси. Вся аналітична обробка і створення графічних додатків виконувались в програмному середовищі R на базі операційної системи Debian GNU/Linux.
Розподіл жінок і чоловіків та загальна кількість членів комісій по одиницях адміністративного поділу (області, м. Київ) представлені в таблиці:
Область |
Жінки |
Чоловіки |
Загалом |
Жінки, % |
Чоловіки, % |
---|---|---|---|---|---|
Вінницька |
79 |
65 |
144 |
54.86 |
45.14 |
Волинська |
59 |
31 |
90 |
65.56 |
34.44 |
Дніпропетровська |
176 |
130 |
306 |
57.52 |
42.48 |
Донецька |
222 |
156 |
378 |
58.73 |
41.27 |
Житомирська |
62 |
46 |
108 |
57.41 |
42.59 |
Закарпатська |
46 |
55 |
101 |
45.54 |
54.46 |
Запорізька |
97 |
65 |
162 |
59.88 |
40.12 |
Івано-Франківська |
73 |
53 |
126 |
57.94 |
42.06 |
Київ |
125 |
109 |
234 |
53.42 |
46.58 |
Київська |
86 |
76 |
162 |
53.09 |
46.91 |
Кіровоградська |
47 |
43 |
90 |
52.22 |
47.78 |
Львівська |
101 |
115 |
216 |
46.76 |
53.24 |
Луганська |
116 |
82 |
198 |
58.59 |
41.41 |
Миколаївська |
56 |
52 |
108 |
51.85 |
48.15 |
Одеська |
96 |
102 |
198 |
48.48 |
51.52 |
Полтавська |
87 |
53 |
140 |
62.14 |
37.86 |
Рівненська |
52 |
38 |
90 |
57.78 |
42.22 |
Сумська |
73 |
35 |
108 |
67.59 |
32.41 |
Тернопільська |
40 |
50 |
90 |
44.44 |
55.56 |
Харківська |
145 |
107 |
252 |
57.54 |
42.46 |
Херсонська |
56 |
34 |
90 |
62.22 |
37.78 |
Хмельницька |
84 |
42 |
126 |
66.67 |
33.33 |
Черкаська |
71 |
55 |
126 |
56.35 |
43.65 |
Чернівецька |
31 |
41 |
72 |
43.06 |
56.94 |
Чернігівська |
76 |
32 |
108 |
70.37 |
29.63 |
Гендерний склад окружних виборчих комісій в розрізі адміністративних одиниць України
Тепер давайте спробуємо з’ясувати кількісне співвідношення жінок і чоловіків у представництві конкретних політичних сил. Результати обчислення представлені в таблиці 2, графічне відображення – на рисунку:
Політична сила |
Жінки |
Чоловіки |
Загалом |
Жінки, % |
Чоловіки, % |
---|---|---|---|---|---|
ВО Батьківщина |
87 |
58 |
145 |
60 |
40 |
ВО Громада |
113 |
47 |
160 |
71 |
29 |
ВО Свобода |
65 |
89 |
154 |
42 |
58 |
Зелена планета |
95 |
46 |
141 |
67 |
33 |
Зелені |
64 |
91 |
155 |
41 |
59 |
КПУ |
68 |
78 |
146 |
47 |
53 |
ЛПУ |
97 |
61 |
158 |
61 |
39 |
Наша Україна |
86 |
64 |
150 |
57 |
43 |
НОВА ПОЛІТИКА |
89 |
69 |
158 |
56 |
44 |
НТСУ |
78 |
57 |
135 |
58 |
42 |
ПЗУ |
96 |
45 |
141 |
68 |
32 |
ППУ |
61 |
48 |
109 |
56 |
44 |
ПР |
90 |
66 |
156 |
58 |
42 |
ПРАВИЙ СЕКТОР |
30 |
29 |
59 |
51 |
49 |
Рідна Вітчизна |
60 |
30 |
90 |
67 |
33 |
РП Олега Ляшка |
82 |
69 |
151 |
54 |
46 |
СПУ |
89 |
59 |
148 |
60 |
40 |
Удар |
89 |
77 |
166 |
54 |
46 |
Україна – Вперед! |
99 |
56 |
155 |
64 |
36 |
УКРАЇНА МАЙБУТНЬОГО |
101 |
51 |
152 |
66 |
34 |
УП СОБОР |
74 |
71 |
145 |
51 |
49 |
фракція ВО Батьківщина |
125 |
88 |
213 |
59 |
41 |
фракція ВО Свобода |
67 |
145 |
212 |
32 |
68 |
фракція ПР |
139 |
74 |
213 |
65 |
35 |
фракція Удар |
112 |
99 |
211 |
53 |
47 |
Як видно з поданих матеріалів: найбільш “чоловічими” партіями є ВО Свобода (65/89), Зелені (64/91), КПУ (68/78) та фракція ВО Свобода (67/145). Інші політичні сили характеризуються незначною перевагою жінок у складі окружних виборчих комісій. Але деякі партії можна назвати суто “жіночими”: ВО Громада (113/47), Зелена планета (95/46), Партія зелених України (ПЗУ) (96/45), Рідна Вітчизна (60/30), Україна майбутнього (101/51).
Таким чином, як і в процессі проведення позачергових виборів Президента України, спостерігаються значні коливання у гендерному складі окружних виборчих комісій. Подібні тенденції, на думку авторів, неодмінно свідчать про як специфіку подання членів комісій різними політичними силами, так і про власне гендерний склад політичних суб’єктів.